tirsdag 16. mars 2010

Uredelighet fra Aschehoug



Jeg er neppe den eneste som føler at eposten min fylles med søppel. Spamfilteret kan komme godt med, men så er man jo litt nysgjerrig også da. Foreløpig lar jeg Aschehoug slippe gjennom, men i morges kriblet det skikkelig i spamfilteret mitt. Jeg bestemte meg imidlertid å la siste epost fra forlaget komme i kategorien humor, og derfor fikk det slippe gjennom filteret. Nå ser det ut til at hensikten til forlaget ikke er å spre god humor, men at de ønsker å fortsette sin vekkelseskampanje mot ondskapens akse, NDLA og staten. Det er jo sørglig at de som ønsker å forsvare pradiset, så til de grader greier å forsøple det. Hva kan vi forvente av forlagene på den digitale læringsarena når de viser oss gang på gang at de både mangler kommunikativ kompetanse og digital dannelse. Hvis det er noen som har lagt inn forlagene i spamfilteret sitt, så kan de lese teksten her:
"Til faglærer!
Skriftet HVEM SKAL HJELPE FREMTIDEN? er en advarsel mot den skaden som misbruk av læremidler er i ferd med å påføre vår skole. Alle er enige om at i undervisningen er både bok og PC bra. Problemet er at de færreste lærere er skolert til å utnytte digitale medier i kombinasjon med lærebøkene. Dette innebærer usikkerhet, forvirring og misbruk.
HVEM SKAL HJELPE FREMTIDEN? er en analyse om læremiddelsituasjonen i norsk skole. Den bygger på innsikt fra mange hold, og er adressert til alle som bør føle ansvar for dagens uholdbare tilstand."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...